Дискусии / Позиции

Искате успешна търговска марка? Вижте съветите на Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“

18.01.2019 г.

Неизменна част от съвременния бизнес във всичките му аспекти и измерения е маркетинговата стратегия. Основна цел на всички фирми е да се отличат, да изпъкнат сред останалите, като по този начин „завоюват” и задържат възможно най-голям пазарен дял. „Това, което реално отличава стоките или услугите на една фирма от тези на останалите, е търговската марка“, поясниха за Инженер.bg от Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“, което предоставя професионални консултации, свързани с регистрация и защита на търговски марки и промишлени образци (дизайни), разработка на логотип и фирмен модел и мн др.



Вече 25 години патентното бюро развива дейността си в сферата на опазване на интелектуалната собственост в цяла Източна Европа. Дружеството предоставя обширна гама от специализирани услуги като консултации, управление и трансфер на интелектуална собственост, посредничество и др. В специален коментар специалистите от Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“ разкриха кои са тайните на добре изградената и успешна фирмена марка. Да видим...

 

Каква е същността на търговската марка?


В съвременния свят съществуват множество фирми, предлагащи широк кръг от стоки и/или услуги, които да задоволят най-разнообразни потребности във всяка сфера на икономиката и бита на хората. Много често стоките/услугите, от които се нуждаем, могат да бъдат произвеждани и/или предоставяни от множество на брой фирми под най-различни наименования, от които ние се стремим да изберем и запомним тези, които са удовлетворили в най-висока степен нашите потребности. Именно заради това, основното, към което се стремят всички фирми, е да изпъкнат в морето от разнообразни предложения и да се настанят трайно в паметта и предпочитанията на потребителя. Начинът това да се случи е изготвянето на ефективна маркетингова стратегия, чрез която да се изгради успешна търговската марка.


 

„Търговската марка е „лицето” на фирмата, с което тя се „показва” пред света. Тя има способността да остане в съзнанието на потребителите и да създаде асоциации, свързани с продукт или услуга, които дадена фирма предлага“, посочиха от „Д-р Емил Бенатов и партньори“, като поясниха: „Високото качество, бързото изпълнение и релевантната цена са необходими условия за изграждането на устойчив бизнес, добра приемственост сред потребителите и гаранция за място на пазара. Когато тези фактори са налице, новият клиент се превръща в лоялен потребител и започва да свързва марката с високо качество, задоволяване на определени нужди и дори необходимост“.

 

Как правилно да изберем марка за нашия бизнес?


Всеки бизнес, независимо дали е голям или малък, дали в момента се заражда или вече е направил първите стъпки в съответната ниша, се нуждае от поне една марка, с която да се отличава от останалите производители.

 

„Колко марки виждаме на ден, без дори да се замисляме върху това? От кварталното кафене, носещо името на собственика, до утвърдени марки, с чиито реклами ни заливат медиите“, питат от патентното бюро.


 

Всеки продукт или услуга, които се предлагат, трябва да бъдат маркирани и лесно разпознаваеми от клиентите.

 

„Няма правилен начин за избор на марка, но ние ще ви дадем някои насоки, които е добре да имате предвид, за да си спестите време и средства“, увериха ни от дружеството.

 

Ето и съветите на Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“:


 1. Марката трябва да ви харесва.

Това, разбира се, трябва да дойде от самите вас и да носи позитивни асоциации не само за вас, но и за клиентите ви. В основните случаи марката може е словна – състои се от думи, букви, цифри или комбинация от тях; или фигуративна – състои се от фигури или изображения; или комбинирана – състои се от комбинация от словна и фигуративна част. Комбинирана може да бъде и словна марка със специално графично изписване, например специфичен шрифт.

 

 2. Препоръчително е марката да е лесно запомняща се.

Не трябва клиентите да се натоварват с излишни дълги думи, които трудно се запомнят. Да вземем за пример наименованието „Deutsche Markenbutter”. Предвид сложността му собствениците измислят алтернативни начини да втълпят марката в съзнанието на потребителите чрез фигуративни елементи. Благодарение на оригиналните им идеи и интензивното рекламиране, усилията им са увенчани с успехи.


 

 3. Марката не може да бъде описателна за стоките и услугите, които ще се предлагат под нея.

Например думата „бисквити” не може да бъде регистрирана за стоката бисквити. Или пък „ябълка“ не може да бъде регистрирана за стоките ябълки, ябълков сок, ябълков пай. Но както е известно, думата apple (от англ.ез. ябълка) спокойно може да се регистрира и да стане известна за други стоки, не свързани с ябълки.

 

В следващите материали на Инженер.bg от Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“ ще разяснят как да определите териториалния обхват на вашата марка и защо е важно да я регистрирате бързо.


Информация за патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“ ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, бихте могли да намерите в микросайта на компанията в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!



Източник на снимковия материал: Патентно бюро „Д-р Емил Бенатов и партньори“, pixabay.com, pexels.com

Още от Електротехника