Да помогнем на българските болници с дооборудване, поддръжка и сервиз в борбата с COVID-19! Включете се в инициативата ТУК!


Събития

Merchant Pro: Как да избегнем рисковете, пред които е изправен бизнесът ни и да постигнем сигурност в онлайн търговията

30.04.2020 г.






Сигурността в електронната търговия е сериозна тема, с която всеки интернет потребител трябва да е наясно. Има много информация за безопасността на клиента при електронно пазаруване, но такава в помощ на търговеца се намира доста по-трудно. „Като компания с професионален опит в онлайн търговията, ние от MerchantPro сме наясно, че собствениците на електронни магазини също са изправени пред рискове като провалени продажби и опити за измама. Ето защо с помощта на Инженер.bg ще Ви дадем няколко ясни съвета как да се предпазите от подобни неприятности“, заявиха от Merchant Pro.


 

Защо продажбите ни се провалят?


Обикновено около 30% от пратките в Европейския съюз, генерирани чрез онлайн търговия, биват връщани. Рискът от провалена продажба в голяма част от случаите коства на търговеца неоправдано високи разходи, които често остават за негова сметка. Тук, разбира се, се включват и разходите за реклама, ремаркетинг, складиране на стоката, куриерски услуги за връщането и куп други дребни разходи.

 

Често срещан сценарий е клиентът да поръча продукт, който не харесва, и съответно връща на търговеца. Най-често посочваните причини за това са:

 

- Продукт, който не отговаря на очакванията;

- Грешен размер;

- Лошо качество или повреда.


Или казано по друг начин, клиентите имат очаквания, които ние не успяваме да покрием с нашия продукт. Но какво да направим тогава, за да отговорим на техните изисквания и да намалим коефициента на върнати стоки?


 

Как да избегнем провалена продажба, когато...


… продуктът не отговаря на очакванията на клиента?


На първо място, трябва да бъдете еднозначни в представянето на стоката. Клиентът си е създал представа за продукта на базата на информацията, която сте му предоставили. Той е разгледал снимките, прочел е описанието и е взел решение да поръча. Затова първоначално инвестирайте време и средства, за да покажете максимално точно характеристиките на стоките, които предлагате, и те след това ще Ви „възнаградят щедро“.

 

Направете професионална продуктова фотография със снимки на артикула от всички страни. Не използвайте обработващи програми, за да скриете дефекти или несъвършенства, ако продавате продукти „втора ръка“ или такива без опаковка. В описанието разкажете кратко и ясно или, ако е необходимо, с повече детайли какъв е продуктът, за какво се използва, как се работи с него – представете подробностите, които снимките не показват. Отбележете например гаранционен срок, габарити и всички други особености без да изпускате важна информация.

 

… клиент злоупотребява системно?


Има клиенти с навик да връщат пратки, в повечето случаи без адекватна причина. Това е много неприятна за търговеца практика, която му коства не само разходи, но и време и усилия „хвърлени на вятъра“. За щастие има съвременни платформи за създаване на онлайн магазин като Merchant Pro, които имат приложение наречено „черен списък“. Неговото предназначение е да ограничи повторни злоупотреби от едни и същи хора във Вашия електронен магазин. Чрез него можете да забраните редица действия на клиент, който е постъпил недобросъвестно с поръчката си, за да се предпазите от риска това да се повтори.


 

… стоката е некачествена?


Понякога се случва действително продуктът да е с лошо качество. Възможно е доставчикът да ви е снабдил с дефектна стока, която се е повредила при транспорта или има производствен дефект. Затова избирайте само доверени търговци и по възможност проверявайте дали продуктите са изправни. Когато клиент върне некачествена стока, той, разбира се, е в правото си, но Вие можете да потърсите обезщетение от виновната страна – съответно доставчика или производителя. А, за да запазите клиента във времето и да покажете лоялност към него, извинете му се, заменете дефектната стока и му предложете подарък при следваща поръчка. Така ще изградите доверие помежду си и ще спечелите повече в дългосрочен план.

 

… клиентът не иска да си получи пратката?


Друг вариант на провалена продажба е пратката да се достави до офис на куриерска фирма, но клиентът да не се появи, за да я приеме. Куриерът се опитва да се свърже с него, но без резултат и обикновено пратката бива върната на търговеца за негова сметка.


Рискът от невзета пратка можете да намалите като насърчавате плащането чрез карта, PayPal или други онлайн методи. За целта направете удобно плащането през Интернет и се постарайте  уебсайтът ви да е защитен, транзакцията да се извършва бързо, потребителят да бъде уведомен, че плащането е успешно. В платформата Merchant Pro сигурността на плащанията е гарантирана. Освен това, всеки може да осъществи интеграцията на платежен метод самостоятелно без усилие или с помощта на специалистите, предлагащи услугата.


 

Как да разпознаем и предотвратим опит за измама?


Опитите за измама трудно подминават ежедневието на онлайн търговците. Най-разпространени са т.нар. „нигерийски схеми“. Какво представляват те? Чуждестранен клиент се свързва с вас, проявява интерес към определен продукт и иска да му го изпратите в чужбина. Той твърди, че е направил превод, изпраща банковия ордер по имейл и настоява да му доставите продукта. Проблемът е, че плащане не пристига и впоследствие се установява, че полученият документ е фалшив.

 

За да се предпазите от подобни нелоялни практики, най-сигурно е да не предприемате действия по обработка на поръчката преди да пристигне преводът и да потърсите съдействие от банковата институция, която да провери платежните документи.

 

Повече информация за MerchantPro, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!


Източник на снимковия материал: MerchantPro

Още от Електротехника