Новини

Ритбул: Надеждност, сигурност и високоскоростен пренос на данни в жп мрежите с мрежовите системи на Westermo

30.08.2019 г.


Модерните комуникационни технологии заемат важно място в контрола и управлението на железопътните мрежи. Графикът на транспортните средства се поддържа чрез подаваната от комуникационната мрежа текуща информация за местоположението на влака и скоростта, с която той се движи. „Комуникационните технологии осигуряват видеонаблюдение и данни за пътуващите, което повишава удобството и сигурността по време на път. А едни от доказаните решения в областта са на компанията Westermo UK“, коментираха за Инженер.bg от Ритбул, партньор на британската технологична компания у нас.



С потребността от повишаване на капацитета на жп траснспорта, се увеличават и условията, на които трябва да отговарят комуникационните мрежи, имащи отношение към неговото функциониране. Те включват устойчивост на неблагоприятни външни условия като влажност, непрестанни вибрации, екстремни температури, както и съгласуване на оборудването със стандартите за електромагнитна съвместимост – съответно EN 50121-4 за мрежовите устройства, и EN 50155 за бордовото оборудване.


Дизайнът на оборудването е важен най-вече по отношение на бордовите приложения, а при монтирането на устройствата във вагоните ключова роля имат компактната конфигурация и разнообразните възможности за монтаж“, посочиха от Ритбул.


Използване на Ethernet – PoE за захранване на системите


Ethernet е утвърден стандарт при създаването, осъществяването на контрол и управлението на информационно-развлекателни, влакови и комуникационни системи за видеонаблюдение, както и на информационни системи за пътниците и др. Мрежите разполагат с индустриални Ethernet суичове, които поддържат различни IP протоколи, и са с добра издръжливост, а архитектурата на мрежите е дефинирана със стандарта IEC 61375-1.


„Технологията Power over Ethernet (PoE) удовлетворява нуждата от включване на повече портове и кабели за данни и захранване към мрежата. Захранването на крайните устройства може да се осъществи от мрежови кабел, като с това се оптимизират разходите и заеманата площ“, разясниха от българското дружество.


С помощта DC/DC конвертор, при по-модерната PoE технология се ползва електрическата мрежа на влака, докато традиционната технология изисква външни захранвания. Този принцип на работа благоприятства галваничната изолация между портовете, предотвратяваща пренапрежение или късо съединение, които обхващат цялата мрежа.


 


Автоматична преконфигурация и добра защита на мрежата


Комуникационните мрежи в жп транспорта срещат и някои предизвикателства. Едно от тях е изменящата се топология при съединяване или разделяне на вагоните. При пускането на влака в работен режим преконфигурацията на мрежата се реализира автоматично.

 

Според изискванията на стандарта IEC 61375-2-5, рутерите в мрежата е необходимо да поддържат протокола Train Topology Discovery Protocol (TTDP). Той служи за мрежовата преконфигурация. По този начин работниците, които управляват влака, не е необходимо да бъдат обучавани за работата с комуникационната система за данни.


Продължителността на работа на железопътните мрежи и овладяването на случаите, при които те спират работа, се поддържат благодарение на топологичната схема на мрежовите устройства. Главните рутери поддържат протокол, възобновяващ работата на мрежата и сигурната комуникация. Релейните рутери са двойно резервирани и осигуряват агрегирани връзки между вагоните, което позволява осъществяването на комуникацията и при вагоните, в които захранването е прекъснато.


WLAN връзка между устройствата


Технологията PoE поставя условието за свързаност между устройствата посредством кабели. Въпреки това се срещат и жп приложения, които не позволяват този тип връзка.


„Тук идва ролята на устройствата за безжична локална мрежа (WLAN). От друга страна е важно да се предприемат и предпазни действия за тяхното захранване. При този тип устройства комуникацията на данни за поддръжка на приложенията се отличава с висока скорост, сигурност и непрекъснатост“, уточниха от Ритбул и добавиха: „Те са подходящи за контрол върху скоростта на движение на влаковете, положението на коловозите, бордовото видео наблюдение и достъпа до интернет за пътниците“.

Последните модели WLAN устройства осигуряват надеждна връзка между влаковете и стационарните земни станции чрез високата си скорост. Комуникацията при движението на влака се осъществява без нарушения, а устройствата не прекъсват преноса на данни при смяна от една точка за достъп до друга.


За устойчивата и надеждна комуникация, при която няма разходи в инсталационния процес се грижи режимът Inter-Consist Link (ICL). „Най-съвременните WLAN устройства дават отлична възможност за достъп до интернет на пътуващите. Устройствата са с висок праг на чувствителност на сигнала и висока скорост при пренос на данни, което спомага за добрата връзка и при слаб сигнал“, поясниха от фирма Ритбул.


Сигурността на мрежата е най-важна


Особено важни за железопътната комуникационна мрежа са нейната сигурност и превенцията на кибератаки. Ключова е настройката на защитата на мрежата, осигурена от устройствата в нея. От нея се изисква да бъде лесна, бърза и ефективна срещу кибератаки. Също така, механизмите за мрежовата настройка е нужно да дават възможност за извършване на анализ на защитата, както и промени, повишаващи степента на сигурността на мрежата“, коментираха в заключение от Ритбул.


Информация за фирма Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!



Източник на снимковия материал: Ритбул, Westermo

Още от Електротехника