Внедрявания

Ритбул: Модулните съединители на Harting имат важна роля при ремонта на релсови трасета и железопътни стрелки

18.03.2019 г.


Когато влаковете преминават по релсите, те оказват значителен натиск върху баластната основа. В резултат релсите се деформират и след като влакът премине, отново се връщат в първоначалното си състояние. Това се отнася и за релси, чиято основа е добре трамбована. Ако процесът се разгледа в дългосрочен план, баластът под релсите губи твърдостта си, променяйки заложената геометрия и разположение. „Възстановяването на баластната основа изисква оборудване, което се захранва от локомотивен двигател. Здравите съединители са задължителни елементи при такива ремонтни дейности. Изделията на Harting отговарят на изискванията, необходими за захранването на подобно оборудване, тъй като те са здрави и устойчиви на удари и вибрации. Също така са надеждно защитени от попадането на прах, влага и натрошен баласт“, коментираха за Инженер.bg от доказаната българска търговска фирма Ритбул, която предлага продуктите на Harting на българския пазар.



Plasser & Theurer от Линц, Австрия, е компания, световен лидер в производството на трамбовъчни машини и друго подобно оборудване за железопътно строителство и ремонт. С помощта на такова оборудване се ремонтира баластната основа на едно железопътно трасе. След като релсо-траверсовата скара се повдигне и се изправи, трамбовъчните машини подбиват баласта под траверсите, докато се постигне необходимата им стабилност. За тази цел вибриращите върхове на трамбовките проникват в баластната призма и я уплътняват на принципа на асинхронно уеднаквяване на налягането.



Трамбовъчните машини се разполагат в допълнителен вагонен състав, свързан с локомотива. Докато локомотивът работи непрекъснато, спомагателното оборудване, което включва устройството за повдигане и изправяне и трамбовката, работи циклично. Тяговите двигатели на локомотива задвижват работните агрегати и допълнителното оборудване. Предаването на мощността се осигурява от съединители, монтирани между главния двигател и вагонния състав, в който е разположено оборудването.



Съединителите, необходими за захранването на тези машини, трябва да бъдат изключително здрави. Тъй като те функционират на открито, е необходимо да са с надеждна защита срещу прах и влага. Освен това, предпазните капачки и корпусите трябва да предпазват контактите от натрошения баласт. Друго изискване към съединителите е устойчивостта им на удар и вибрации, съгласно изискванията на DIN EN 61 373. Тъй като трамбовъчните агрегати са с голяма мощност, Plasser & Theurer използват индустриалните съединители Han 34 HPR с висок ампераж. Техните корпуси и крепежни рамки позволяват употребата на до четири контакта 650 А, свързани към един интерфейс. По този начин се постига по-висока контактна и мощностна плътност от подобни съществуващи решения.



„Като алтернатива на контактите 650 A могат да се използват до 12 модула от серията Han-Modular. Това решение позволява едновременно захранване и пренос на данни и/или сигнали. За подобни приложения Harting предлага изключително широко портфолио с над сто различни модулни съединителя“, поясниха специалистите от фирма Ритбул. „Богатото разнообразие дава възможност за реализацията на безброй комбинации и проектиране на хибридни интерфейси. Чрез един съединител могат да се предават различни напрежения, различни типове сигнали и данни, например за Ethernet мрежи“, допълниха в заключение от Ритбул.

 

Повече информация за Ритбул ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!


Източник на снимковия материал: Ритбул, Harting

Още от Енергетика (ВЕИ)