Да помогнем на българските болници с дооборудване, поддръжка и сервиз в борбата с COVID-19! Включете се в инициативата ТУК!

Дискусии / Позиции

Феникс Коучинг: В периода на криза хората във Вашата компания се нуждаят от лидер

03.04.2020 г.



В условия на критична и непозната ситуация служителите във всяка една фирма, независимо от дейността ѝ, се нуждаят от уверен, видимо ангажиран лидер, който да ги преведе през трудностите и заедно с когото да достигнат до оцеляване на компанията. „Вашите служители искат да видят конкретни доказателства за ключовата грижа на висшия мениджмънт, за да се почувстват сигурни на работното си място“, твърдят експертите от Феникс Коучинг. Именно по тази тема дадоха съвети те днес.



Ако сте на лидерска позиция сега, във време на изпитание за Вас, за служителите и компанията Ви, изпълнете достойно ролята си, независимо дали сте директор на голяма компания, ръководител на отдел или проектен екип. Отсейте слуховете и мълвите, страничната и неясна информация. Обърнете се към правилните хора, вслушайте се в най-надеждните гласове, посетете възлови работни места“, съветват от Феникс Коучинг.


Какви могат да бъдат вашите действия?


  •  - Ангажирайте се публично. Покажете на хората си, че сте поели отговорността и работите за нормализиране на обстановката;

  •  - Фокусирайте се върху приоритетите на компанията. Първо се уверете, че хората са в безопасност, след това пристъпете към следващата по ред критична потребност;

  •  - Преобърнете страха в позитивно действие със своя личен пример. Идете при хората, работете с тях, ако това е възможно;

  •  - Преоценявайте и реагирайте на онова, което е във Ваш контрол. Това, което не можете да промените, оставете на заден план;

  •  - Нарушавайте правилата, когато е необходимо. Бюджетите и вътрешните политики рядко се изготвят с идеята за криза.

 

А за да изпълните всичко това, задайте си следните въпроси:


 - Кои са Вашите 5 основни силни качества?

 - Кои са 3-те най-трудни ситуации в живота Ви до момента и как преминахте през тях?

 - Кои са служители Ви, на които можете да се „опрете“ в този момент?


Кризисните мениджъри демонстрират висока степен на изявеност. Това включва публични изяви, писмени изявления, но изречени с искрени думи и съчувстващ човешки глас. Защото демонстрацията на съпричастност заразява околните със сила и увереност. А ако гласът принадлежи на лидера на компанията, работещите в нея имат основание да смятат, че работодателят им застава с цялата си тежест зад дадените обещания и уверения, каквито и да са те“, посочват още експертите.


При нужда от подкрепа можете да се свържете с Феникс коучинг през сайта на организацията: http://www.phoenixcoaching.eu/ или на телефонен номер: 0895588545.

 

Източник на снимковия материал: pixabay.com, pexels.com

Още от КИП и А