Интервю

Инж. Тодор Буров от МАГНА Пауъртрейн: Машини Robodrill D21LiA5 на FANUC гарантират прецизност при сложни детайли

20.02.2019 г.

In Macedonian


Какви са тайните на ефективната работа в един отдел по техническа поддръжка в завод на международно признат производител? Какво се крие зад качественото оборудване и високата производителност? Отговор на тези въпроси за Инженер.bg даде инж. Тодор Буров, ръководител на отдел „Поддръжка“ в Магна Пауъртрейн Пловдив. От 2012 г. в завода се използват три машини Robodrill D21LiA5 на световноутвърдения производител FANUC. Влязохме зад кулисите на автомобилната индустрия, за да научим какви са предимствата на японските машини.

 

 

Господин Буров, бихте ли разказали за дейността на MAGNA в България.


МАГНА Пауъртрейн е част от семейството на MAGNA, която е технологична компания в сферата на мобилността и е един от най-големите доставчици в автомобилната индустрия в света. На българска почва“ компанията стъпва през 2012 г., когато придобива немската компания Ixetic, част от която е заводът в индустриална зона Раковски, област Пловдив. През 2014 г. компанията инвестира в разширение и изгражда второ производствено помещение, като увеличава капацитета си два пъти.


В завода на МАГНА Пауъртрейн се произвеждат и асемблират компоненти за хидравлични и вакуум помпи, както и корпуси за раздатъчни кутии. Основна част от обема на машинната обработка са стоманени ротори и алуминиеви корпуси.


Вие сте ръководител на отдел „Поддръжка“. Какви са основните дейности и отговорности на екипа Ви?


В момента екипът ми е съставен от 25 човека, като отговаряме за над 140 машини. Може би звучи тривиално, но задачата на отдел „Поддръжка“ е сравнително проста – стабилно производство с минимум непланиран престой. Зад семплата формулировка обаче стоят много детайли.


По мои наблюдения в повечето заводи все още се работи по стара, добре позната схема – нещо се чупи, служителят го сменя и работата е свършена. На пръв поглед изглежда логично, но важното тук е да се отговори на въпроса какво е довело до повредата – оператор, конструкция на машината, износване или друг външен фактор.


Нашата работа включва мащабен и задълбочен поглед върху всяка машина и система в завода. В аутомотив сектора, не бихме постигнали резултатите и позицията на WORLD CLASS MANUFACTURER без да работим систематично и последователно.


Ако трябва да обобщя – отдел „Поддръжка“ в МАГНА Пауъртрейн работи с факти, данни, инструменти за анализ и методи за верификация, когато има проблем с техниката. Ние сме сигурни, че възникналите неизправности са отстранени трайно и рискът от забавяне на доставките за клиентите ни е сведен до минимум.



Част от внедреното в завода оборудване е производство на FANUC. Обяснете ни какво се произвежда с него.


Да, към днешна дата в завода работят общо три машини Robodrill D21LiA5. С тях произвеждаме алуминиеви корпуси за вакуум помпи. Първата машина дойде при нас през 2012 г., а за да покрием необходимия производствен капацитет, през 2014 г. инсталирахме и останалите две машини.


Освен това преди около три месеца трансферирахме робот LR Mate 100i от друг завод на MAGNA, който се използва в предмонтажна станция. Разполагаме и с 10 машини MAКINO, които работят с по-стара генерация управление на FANUC.


При дейност с международни мащаби, каквато е производството в MAGNA, качеството е от водещо значение. Какво отличава машините Robodrill на FANUC? Какви са основните им характеристики?


За нас основно предимство на модифицирания Robodrill D21LiA5 е, че детайлите могат да се обработват по 5 оси едновременно. Същевременно е възможно да се комбинират и операции по пробиване и фрезоване, което е необходимо в конкретния случай. При това са компактни и удобни за работа.


От изключителна важност за нас е и фактът, че робомашините на FANUC ни осигуряват необходимата прецизност.


Още един „плюс“ на Robodrill според мен е високооборотният шпиндел и бързата смяна на инструментите. Така успяваме да постигнем изискванията на клиента за качеството на обработваните повърхнини, както и тактовото време.


Каква е производителността на Robodrill D21LiA5?


Към момента трите машини работят на трисменен режим по пет или шест дни седмично. Всяка от тях произвежда по над 800 детайла за денонощие. Ако някоя от тях не е в изправност, това за нас означава големи производствени загуби и тогава е изключително важно да можем да разчитаме на бърз и компетентен сервиз от страна на FANUC.

 

Още за сервизните услуги на ФАНУК България очаквайте в продължението на разговора ни с инж. Буров. Скоро в Инженер.bg!


Повече информация за ФАНУК България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

 

 

Източник на снимковия материал: Инженер.bg

Още от КИП и А