Форум DIGITAL INDUSTRY 2020 по време на МachTech на 10 юни – Регистрирайте се сега!

Интервю

Мнението на клиентите е най-точният барометър как една фирма се представя на пазара

04.09.2015 г.

Инж. Младен Миланов, управител на фирма Бандени, пред Инженер.bg, за пътя на развитие на фирмата и поставените цели, за привилегията и отговорността да си сътрудничиш с производител от ранга на датската компания Danfoss, за доверието и грижата за клиентите с главно „К”, за ролята на сервизната дейност и за необходимостта от добре обучени специалисти, както и за внедряването на съвременни и ефективни технически решения, които допринасят за благоденствието на страната ни.

 

Инж. Младен Миланов, управител на фирма Бандени пред Инженер.bg

 

Г-н Миланов, бихте ли представили основните направления в дейността на фирма Бандени?

Бандени е доказан доставчик на високотехнологични, енергийно ефективни и качествени продукти и услуги. Направленията, в които развиваме дейността си, условно могат да бъдат разделени на три - търговия, инженеринг, техническо и сервизно обслужване. Всички заедно формират една комплексна услуга, с висока добавена стойност за нашите клиенти. По този начин се стараем да осигурим спокойствие и сигурност на клиента не само по време на процеса на избор и доставка на подходящите решения, но и при инсталиране, въвеждане в експлоатация, техническо и сервизно обслужване.

 

Кои са основните партньори, с които работите?

Сътрудничим си с реномирани европейски производители. Основен наш партньор е фирма Danfoss, направление Електрозадвижвания (честотни преобразуватели, софт стартери, активни филтри, мотор редуктори и др). Работим партньорски и с немската фирма Revcon, чийто продукти се стремим да наложим на българския пазар. Продуктовата й гама обхваща устройства за връщане на енергия в мрежата, при съвместна работа с честотни регулатори в приложения, които поддържат генераторни режими. Към момента, имаме няколко реализирани проекта в България с продуктите на Revcon. Надяваме се, че с времето интересът на индустриалците към внедряване на технически решения за реализиране на икономии на електроенергия, ще става все по-голям. С увеличаване на цените на електроенергията, инвеститорите проявяват все по-сериозен интерес към надеждни решения, предлагащи възможност за енергийна ефективност и възвръщане на инвестициите в кратки срокове, каквито предлагаме ние.

 

Вие сте основен партньор на Danfoss в областта на електрозадвижванията, честотните преобразуватели и софт стартерите VLT. Как стартира това партньорство?

Фирма Бандени е основана в началото на 2010 г., но нейната история започва много преди това. Като служител на Danfoss, на който през 2004 г. бе поверена отговорността за развитието на българския пазар, а днес като управител на Бандени, вече 11 години активно поддържам контакти с всички нива на компанията, включително с централата в град Гростейн. За този период съзнателна съвместна работа, с колегите от Danfoss изградихме взаимоотношения на взаимно доверие. Благодарение на тях днес работим отлично заедно по основната ни стратегия, насочена към увеличаване на пазарния дял на Danfoss в страната и утвърждаване на лидерските позиции.

 

Какви са критериите, на които трябва да отговаря една българска фирма, за да заслужи подобно доверие от водещ производител като Danfoss?

Партньорството с фирми от ранга на Danfoss изисква изпълнението на комплекс от фактори и критерии, които гарантират запазването на добрия имидж на компанията и изпълнението на нейните бизнес стандарти. Ние стриктно следваме добрите бизнес практики, утвърдени през годините във фирма Danfoss. Стремим се да работим по всички европейски стандарти и да поддържаме високо качество на предлаганите услуги. Отчитайки този факт, нашите партньори се чувстват спокойни, че бизнесът в България се води професионално и на европейско ниво.

 

Рефлектират ли тези изисквания и върху мнението на клиентите?

Разбира се, не по-малко важно е и мнението на клиентите. Те са най-точният барометър по отношение на това доколко добре една фирма се справя с работата си и дали се представя добре на пазара. Затова основна наша цел са доволните клиенти. Те, освен че са най-добрата референция за нас, са и признание за усилията, които полагаме за постигане на тези резултати. В резултат на доброто ни сътрудничество с Danfoss и високият професионализъм на целия ни екип, нашите клиенти могат да бъдат сигурни, че ще им предложим услуги и решения на необходимото високо ниво. Грижата за клиента е залегнала в основата на целите и стремежите на фирмата. Резултатът е много доволни клиенти, които през последните години повишиха и продължават да повишават своите изисквания към нас, което ние отчитаме като една положителта тенденция. А тя ни води напред и ни дава стимул за развитие и за подобряване на бизнес процесите във фирмата. Утвърдената политика и програмата за развитие, следваща тенденциите на пазара, подборът на висококвалифициран персонал и добрата материално техническа база, инвестирането в нова и модерна техника – това са фактори, които изграждат ползи за клиентите и спокойствие за нас, че можем да работим на високо професионално ниво.

 

В качеството ви на оторизиран сервиз на Danfoss Drives за България, какъв е обхватът на сервизната ви дейност?

Да бъдем оторизиран сервиз на Danfoss за България, за нас е голяма отговорност, но също така чувстваме признание за гласуваното доверие. Решението да развиваме сервизната дейност заедно с продажбите беше продиктувано от желанието ни клиентите да получат най-доброто обслужване от една фирма, за да може да се гарантира качествена пакетна услуга. С нарастването на продажбите, неминуемо се увеличава и обемът от работа, свързан с оказване на техническа поддръжка и ремонт на продукти. Това бе и водещ мотив при развитието на сервизната дейност на фирмата. Инвестирахме в изграждане на модерна сервизна база за диагностика и ремонт, която е надлежно сертифицирана. Тя подлежи на одит всяка година за подновяване на сертификата, даващ ни право да упражняваме сервизна дейност, като единствен сервизен партньор на Danfoss на територията на България. Стремим се непрекъснато да повишаваме компетенциите и да опресняваме знанията на сервизните инженери на специализирани курсове, които се провеждат в Дания. Обхватът на сервизната дейност нараства през годините, което ни позволява да бъдем още по-близо до клиентите и заедно да решаваме възникналите проблеми. С дългогодишните ни клиенти имаме подписани договори за сервизно обслужване и техническа поддръжка, с тенденция към растеж, което отново е потвърждение за нас, че има стойност в дейността, която развиваме.

 

Поддържате ли складови наличности и какви условия на доставка можете да предложите?

Отново, мотивирани от изискванията на клиентите, сформирахме склад на фирмата от нови честотни регулатори, опции за тях и резервни части. По този начин съкратихме до минимум времето за реакция, когато трябва да се реагира бързо, особено при аварийна ситуация. Имаме ресурс да отговорим веднага, след получаване на сигнал, което е редовна практика и задължително условие за добро и качествено обслужване. Наличието на склад ни позволява да бъдем още по-бързи и прецизни и освен това предоставя допълнителни ползи за партньорите, които са ни гласували доверие.

 

Изпълнили сте множество проекти в областта на индустриалната автоматизация. Споделете за някои от тях?

Ние сме специалисти по задвижвания и автоматизация на процеси. Силни сме в това, което знаем и можем. Много добре познаваме възможностите на решенията, които предлагаме, което ни позволява да съдействаме на нашите клиенти за извличане на всички ползи при внедряване на нови решения. Имаме реализирани множество проекти в различни индустриални области, сред които проекти във водния сектор, при каскадно управление на групи помпи, както и енергийно ефективни проекти, реализирани успешно в хранително-вкусовата и фармацевтичната промишленост и мн.др. Истински се радвам, когато български фирми и производствени предприятия могат да си позволят закупуване и внедряване на скъпи и качествени решения, с които възвръщаемостта на инвестицията е в обозримото бъдеще, и които носят ползи на инвеститорите и на крайните клиенти. Надявам се, че броят на клиентите с такива възможности ще се повишава. Това ще позволи на икономиката на страната да стане по-модерна и конкурентноспособна, както и ще допринесе за опазването на околната среда. А всичко това, естествено, ще се отрази благоприятно и върху благоденствието на хората в България.


 

Източник на снимковия материал: Инженер.bg

Още от КИП и А