Новини

ЛД: Пневматични цилиндри 23 ISO 6432 на Camozzi – оптимално спиране при всякакви експлоатационни условия

22.10.2019 г.


Новите пневматични цилиндри от серия 23 на утвърдения италиански производител Camozzi са разработени на базата на иновативна концепция за автоматизирано спиране и отговарят на изискванията на стандарта ISO 6432. „Благодарение на патентованата система „auto-cushioning“ процесът на спиране е автоматизиран за оптимално забавяне при всички експлоатационни условия. По време на фазата на спиране цилиндърът запазва своето плавно движение, намалява вибрациите и шума, като същевременно гарантира по-висока надеждност и производителност през целия експлоатационен срок“, съобщиха за Инженер.bg от фирма ЛД ООД, партньор на Camozzi за България.


 

Тъй като не е необходима ръчна настройка на пневматичните цилиндри от серията 23 ISO 6432, времето за пускане в експлоатация е намалено значително и е осигурена защита срещу грешни настройки на процеса на спиране. Пневматичните цилиндри са подходящи за използване в различни промишлени приложения особено ако условията на работа се изменят във времето поради промени в размерите на машината или вследствие на нейното износване.

 

Система за автоматизирано спиране „auto-cushioning“


Системата се базира на използването на специални втулки, които имат няколко прецизно разположени и оразмерени отвора, което позволява на цилиндъра да се адаптира към различните комбинации на скоростта и приложената маса.



Предимства на пневматичните цилиндри 23 ISO 6432 са:


  •  - Намалено време на пускане в експлоатация;

  •  - Намаляване на вибрациите и шума;

  •  - Запазване на производителността през целия експлоатационен срок;

  •  - Защита от неправилна настройка.

 

Принцип на работа на цилиндрите


По време на фазата на свободния ход въздухът, намиращ се в камерата (А), преминава през уплътнението (B) и се изтласква през изхода (C) (фиг. 1).


Фиг. 1


Когато спирателната втулка (D) достигне уплътнението (B), въздухът, намиращ се в камерата (А), преминава първоначално през отворите (E), което предизвиква процес на забавяне (фиг. 2).


Фиг. 2


При последващото движение на буталото (F), отворите (E) се затварят един по един, като предизвикват намаляване на дебита на въздушния поток от камерата (A) към изхода (C), предизвиквайки прогресивно и плавно спиране (фиг. 3).


Фиг. 3


Движението спира, когато се достигне крайното положение на хода, а буталото (F) докосне крайния капак (G). Наличието на амортисьор (H) поглъща всякаква остатъчна кинетична енергия, елиминирайки по този начин шума и вибрациите (фиг. 4).


Фиг. 4 


Разположението и размерите на отворите са подбрани с оглед на следните изисквания:


- Оптимизиране на работата на спирачната система на цилиндъра;

- Напълно премахване на ударите на буталото в крайния капак;

- Намаляване на вибрациите;

- Минимална кинетична енергия в крайната точка на хода на буталото.


Повече информация за ЛД ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!



Източник на снимковия материал: ЛД, Camozzi

Още от КИП и А