Анализи / Техн. решения

Индуматик: Сегментно-блокова система на VSR Industrietechnik за уплътняване в пресипните възли на лентови транспортьори

23.05.2019 г.

In Romanian


За да се гарантират намалени прахови емисии в пресипните възли на лентовите транспортьори, използването на надеждно уплътнение между лентата и корпуса на пресипния възел е задължително. „Тези уплътнения трябва да се монтират възможно най-лесно и да могат да се регулират, така че да позволяват компенсиране и затваряне на процепите, които се появяват в резултат на износване на ролките. Надеждно решение е използването на единични сегментни блокове Carex на VSR Industrietechnik, вместо конвенционални гумени ленти“, коментираха за Инженер.bg от фирма Индуматик, партньор на VSR за България.

 

 

„Сегментните блокове Carex се монтират върху задна шина и предна регулируема монтажна планка, а взаимното им уплътнение се осъществява чрез жлебове. Настройката се извършва, така че да осигури съвсем лек контакт с лентата, което гарантира уплътняването на образуваните процепи“, допълниха от доказаната българска инженерингова и търговска фирма.



Технически характеристики:


 - Монтажни шини: 150х1000х2 mm от поцинкована стомана и тегло 2.3 kg;

  •  - Сегментни блокове: 200х155х18 mm, тегло 0.74 kg;

  •  - Тип N: 55° твърдост по Шор А (± 5°), относителна маслоустойчивост и висока степен на устойчивост срещу озон, черен цвят и висока износоустойчивост;

  •  - Тип NBR: като тип N, изпълнение за хранителни продукти;

  •  - За 1 линеен метър от транспортьора са необходими: 1 задна монтажна шина, 5 сегментни блока, 5 предни притискащи планки и 5 крепежни комплекта.


 

Предимства на сегментно-блоковата система:


 - Малка монтажна височина

Необходим е светъл отвор от max. 160 mm, тъй като сегментните блокове се закрепват към водачите челно, а не отгоре. Сегментите не могат да бъдат избутани от движещите се странични ленти, тъй като се придържат от притискащи планки.

 

 - Лесна допълнителна настройка: 

Планките имат езици, които притискат гумената лента към шината и същевременно не позволяват обратното изтласкване нагоре от лентата.

 

 

 - Променлива сила на притискане:

Регулирането на силата на натиск, а с това и надеждността на закрепване на притискащите планки, се извършва чрез самозаконтрящи се гайки. Така се осигурява и необходимата степен на вертикално действащите сили.

 

 

 - Добро поведение при пускане в движение на лентата:

Скосяването от 30° на долния кант води до плавно движение на лентата още от първия момент и постигане на висока степен на уплътняване.

 

 - Висока степен на устойчивост:

Материалът, от който са направени сегментите, е гума или полимер. Те имат висока степен на износоустойчивост и предпазват лентата от повреда, тъй като степента на твърдост е равна или по-ниска от тази на лентата. Допълнителната дължина за настройка е 60 mm.

 

 - Лесен монтаж:

Монтажът на шината е бърз и лесен, като закрепването става чрез заваряване, резбово съединение или нитове. Сегментите могат да се окачат върху шината с анкерни болтове, както и да се подменят поединично.

 

 - Възможност за предварителен монтаж:

Монтажът е още по-бърз, когато сегментите са предварително поставени върху задната шина, като долният ѝ край остава свободен. След фиксирането на долния край сегментите се регулират, за да уплътнят, а горният край на шината се заварява за окончателен монтаж.

 

 

Повече информация за Индуматик ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

 

Източник на снимковия материал: Индуматик, VSR Industrietechnik

Още от Машини, мех. системи