Дискусии / Позиции

Екипът на Луфтханза Техник София: „Отборната работа носи най-добри резултати”

18.05.2017 г.


Годината е 2008, а зад вратите на хангар 3 на летище София вече е готов новият ремонтен център на Lufthansa Technik в България. Първият самолет за ремонт влиза по време на официалното откриване през октомври 2008 г. Почти девет години по-късно Луфтханза Техник София изпълнява поредното разширение, свързано с изграждането на нов хангар и пететажна административна сграда, с което се превръща във втората по големина ремонтна база на компанията в Европа и получава награда „Златен бик” от БАИ (Българска агенция за инвестиции). Какво стои зад успеха на дружеството в този период и как се формира сплотен и стабилен екип разказаха пред Инженер.bg от компанията.

 

Луфтханза Техник София – Началото


Решението за инвестиция в България е взето от международната компания още през 2006 г. Две години по-късно, на 28.10.2008 г. хангарът на Луфтханза отваря врати на Летище София, за да ремонтира първия самолет - Airbus А321. Стартът е даден под звуците на „We will rock you”. Няколко часа по-късно лентите са прерязани, речите са изнесени, официалните гости са си тръгнали, а новосформираният екип на Луфтханза Техник София се захваща с истинската работа, за която е там, свързана по-скоро с пунктуалност, отговорност, мирис на машинно масло и изцапани дрехи, отколкото с блясъка на официалното начало.



Екипът – кръвоносната система на един добре функциониращ организъм


„За мен най-важното е, че работим и действаме като отбор, при това отбор, който постига възможно най-добрите резултати“, казва Рюдигер Хьобен Щьормер, тогавашният изпълнителен директор на Луфтханза Техник София, по повод първите две успешни години на компанията. Всъщност това остава разковничето и за следващите периоди на развитие на предприятието, в които то непрекъснато се разраства, подобрява качеството си на работа и увеличава колектива си. В началото броят на служителите е едва 250, повечето от които българи и само няколко опитни чужденци, които поемат мениджърските функции. Според думите на ветераните в компанията, в първите години за една свободна позиция се състезават по около 1 000 кандидати.



През годините Луфтханза Техник София се позиционира като един от важните авиационни центрове за поддръжка. В него се осигурява базово и линейно обслужване на семейството на Airbus A320, Boeing 737 Classis, NG, както и линейно обслужване на Embraer-ERG 190. В момента служителите са повече от 1 000, а от ръководството са доволни от професионалната квалификация на специалистите, които постъпват на работа. Според опитния технически състав подготовката на младите кадри, която те получават във висшите и средните учебни заведения за техници за авиотранспорта у нас, е на високо ниво. Тази подготовка се допълва от встъпителен четиримесечен курс, при започване на работа в компанията.


„От ключово значение при подбора на служители е не само изборът на кадри, но и те да отидат на правилната позиция в правилния момент“, категорична е Цвета Миланова, ръководител Човешки ресурси в компанията. „Важно за моята позиция е да бъда близо до хората от колектива и те да се чувстват комфортно да разговарят с мен“, продължава тя. Служителите на Луфтханза Техник ползват разнообразни привилегии и бонуси, но може би най-привлекателно, особено за младежите, е възможността за кариерно развитие.



Всеки, попаднал в екипа, става част от голямото семейство на Луфтханза, като намира своето най-точно място, за да допринася за безпроблемното функциониране на компанията. Това доказват и думите на Явор Конаров, ръководител Производство в Луфтханза Техник София. „Позицията ми в компанията за мен означава да работя с много хора, живеейки с тях, чувствайки с тях и имайки общ дух“, споделя той. Ето как Луфтханза Техник София върви по пътя си в света на авиационната индустрия.


С големи стъпки напред към бъдещето


През 2016 г. Луфтханза Техник София отбеляза подобаващо рождения си ден, като обяви новите си инвестиционни намерения, включващи разширяване на базата, така че да извършва ремонтно-техническо обслужване на ширококорпусни самолети Airbus - 330/340, както и на най-големия в света пътнически самолет А380. Проектът е на стойност близо 70 млн. лева и след неговото изпълнение ще се разкрият нови работни места.



„Освен ключовото географско положение, България привлича и със спокойния бизнес климат и членството в Европейския съюз. Тук се чувстваме спокойни. Радваме се на добро приемане още от първия момент”, казва Даниел Хофман, настоящ изпълнителен директор на компанията.


Тази инвестиция донася на Луфтханза Техник София награда „Златен бик" в категория „Разширяване на бизнеса” на тазгодишните награди „Инвеститор на годината”, организирани от Българска агенция за инвестиции.


Информация за Луфтханза Техник София ООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg ТУК!


Източник на снимковия материал: Луфтханза Техник София, Аеро

Още от Машини, мех. системи