Внедрявания

Колоосните лагери на NSK със сертификат за хомологация от SNCF за високоскоростните влакове TGV

11.09.2017 г.


Френската национална железница SNCF одобри окончателно използването на колоосните лагери на NSK във високоскоростните френски влакове TGV, информираха за Инженер.bg от компанията. Този документ представлява върховата точка на петгодишен проект, в който техническите специалисти на NSK работиха в тясно сътрудничество със своите колеги от SNCF, за да бъде гарантирано точно съответствие с поставените изисквания. „Въпреки че NSK вече има подобни сертификати в Япония, Китай и Корея, за първи път компанията получава хомологация за приложение от такъв тип в Европа. Днес SNCF е един от големите световни играчи в областта на високоскоростния железопътен транспорт и притежава редица световни рекорди в областта на търговските разработки и изпитанията, включително за най-бърз колесен влак със скорост 574.8 km/h през 2007 г.“, коментираха от дружеството. Затова подразделението NSK Europe на японската компания с особена гордост обяви получаването на тази хомологация.

 


Експлоатационните условия на колоосните лагери в железопътния транспорт са изключително сложни. Лагерите са подложени на високи радиални ударни натоварвания, предизвикани от релсовите съединения, преместването на стрелките или появата на плоски зони по търкалящата се повърхност на колелата, както и на статични и динамични радиални натоварвания в резултат от теглото на вагоните. Освен това съществува вероятност от появата на аксиални натоварвания, предизвикани от странично накланяне, тъй като влаковете често пътуват по извити релсови трасета или трасета с непрекъснато сменящи посоката си завои. „Всички тези натоварвания взети заедно създават комбинирани натоварвания на колоосните лагери и изискват прецизно регулиране на вътрешната им геометрия на търкаляне. Като добавим и необходимата защита срещу външни атмосферни влияния, например прах, пясък и дъжд, както и изискването за максимален времеви период между техническото обслужване, става ясно колко сложна е била задачата при разработването на този продукт“, заявиха от NSK.

 

Японският лидер има многогодишен опит в удовлетворяване изискванията на клиентите от железопътния отрасъл. Още от самото начало компанията осигурява техническа поддръжка при разработката на японската Shinkansen, една от най-революционните иновации в областта на високоскоростния железопътен транспорт. По-късно технологии и ноу-хау на NSK са от голяма полза за други високоскоростни железопътни оператори в Корея и Китай.

 

Натрупаният опит, заедно с утвърдената репутация на NSK като един от най-големите производители на лагери в света, са главните причини SNCF да започне преговори с японската компания през октомври 2011 г. В хода на петгодишния проект компанията NSK успешно преминава през многобройни проверки на производствените й процеси и провежда обширни изпитания на стендове в обектите на SNCF преди първите тестове в полеви условия през 2014 г. През този основен етап от проекта 100 лагера са монтирани на реални TGV влакове, като са внимателно наблюдавани в продължение на повече от един милион километра.

 

„Благодарение на техническото си ноу-хау в областта на конструирането, производството и практическата експлоатация на лагерите, а също така и на мотивацията и ангажираността на специалистите, участващи в проекта, бяха постигнати изключително високи резултати“, обясниха от NSK.

 

Безспорно при скорости от порядъка на 320 km/h, каквито развиват TGV влаковете, не се допуска дори и на най-малка грешка. Следващите 300 лагера са доставени в средата на 2015 г. за допълнителни полеви изпитания, които завършват с окончателна хомологация на лагерите, издадена през 2016 г. от SNCF.

 

„Колесните лагери на NSK за TGV се различават от конкурентните продукти чрез оптимизираната си вътрешна геометрия, като форма на ролките, на сепаратора, на конструкцията на уплътненията и на лагерните пътечки. Резултатът от новите конструктивни характеристики става видим за пръв път при изпитанията върху стенд, на който лагерите демонстрират своята дълготрайност и отлични експлоатационни качества“, разказаха от компанията.

 

Към днешна дата продължава употребата на монтираните 400 лагера на NSK, като повечето от тях са пропътували повече от един милион километра във влаковете TGV. Благодарение на успешното внедряване и експлоатация, компанията NSK вече е получила първата си поръчка за колоосни лагери в качеството си на сертифициран доставчик на SNCF.

 

Повече информация за NSK, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и активни промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg ТУК!


Източник на снимковия материал: NSK

Още от Машини, мех. системи