Да помогнем на българските болници с дооборудване, поддръжка и сервиз в борбата с COVID-19! Включете се в инициативата ТУК!

Внедрявания

3D принтерите на Trumpf покриват най-високите изисквания при производството на компоненти за автомобили в CES

30.06.2020 г.

 

 




Глобалният доставчик на компоненти за автомобилната индустрия Continental Engineering Services (CES) вече максимално се възползва от преимуществата на адитивното производство. Благодарение на високотехнологичния лидер Trumpf и 3D принтерите на компанията, които CES сполучливо интегрира в своето производство. „Частите, произведени на нововъведеното оборудване, се отличават с по-добро качество на повърхността и отлични резултати при изпитванe на различни натоварвания“, коментираха за Инженер.bg от Трумпф България

 

 

Основана през 2006 г., компанията Continental Engineering Services (CES), базирана във Франкфурт, предлага богат набор от решения за автомобилния бранш. С персонал от над 1800 души в глобален мащаб, CES се фокусира основно върху разработката и производството на електронни компоненти, спирачни системи, трансмисии и помощни системи за водачите. Голяма част от клиентите на дружеството са производители на луксозни и спортни автомобили, изискващи поддържането на изключително високи стандарти. „Този клас автопроизводители имат нужда от компоненти, които са както визуално впечатляващи, така и достатъчно надеждни и издръжливи. Адитивното производство, още познато и като 3D принтиране, е перфектният избор, напълно покриващ тези изисквания“, обясниха от Трумпф. „Адитивното производство улеснява изработката на сложни форми и детайли с минимално количество материал, предоставяйки икономически изгодна възможност за производство на малки обеми, без необходимост от настройването на инструменти и машини“, добавиха те.

 

Лазерното оборудване на Trumpf – ключов елемент от машинния парк на компанията

 

Въпреки безбройните ползи обаче, прилагането на 3D печат в автомобилната промишленост в момента е по-скоро изключение, отколкото правило и производителите, които го използват в производствения процес, са все още рядкост. Точно това провокира CES да поеме пионерски ход и през 2017 г. компанията основава свой собствен център за компетентност по адитивни процеси ADaM (б.ред. Additive Design and Manufacturing).

 

„Повечето от 3D принтерите в ADaM се използват за принтиране на пластмасови компоненти, обикновено като прототипи или с тестови цели. При производството на малки обеми 3D печатът е много по-бърз процес в сравнение с фрезоването или леенето под налягане, което значително съкращава времето на производствения цикъл“, заявят от CES.

 

 

CES от години разчита на високотехнологичните решения за лазерна обработка на Trumpf. Също така, автомобилното дружество принтира метални компоненти още от началото на 2018 г., използвайки 2 модела TruPrint 3000 от гамата 3D принтери за метал на Trumpf. Към момента CES разполага в своето производство с общо 10 системи на своя доверен партньор, които служат за ефективно рязане, заваряване и огъване на листов материал.  

 

3D принтирането подобрява качеството на повърхнините на автомобилните части

 

CES прилага 3D принтерите в производствения процес, с цел да постигне по-високо качество на повърхнините на принтираните изделия. „Единствено благодарение на 3D печата могат да се получат толкова идеално гладки и красиви повърхности, а този резултат прави изключително силно впечатление на клиентите, които произвеждат луксозни превозни средства“, посочват от CES.

Производственото дружество използва TruPrint 3000 още за принтиране на корпуси за огледала, дисплеи и контролни панели, както и за свои вътрешно производствени нужди.  

 

 

Спирачен апарат, отпечатан на TruPrint 3000 – по-устойчив и надежден на пътя спрямо конвенционалния

 

CES са особени горди със спирачния апарат, който компанията произвежда с помощта на 3D лазерните машини на Trumpf за редица автомобилни производители. „Все още е доста необичайно да се види, че 3D печатът може да се използва за производството на подобни компоненти, до голяма степен защото доставчиците са длъжни да получат разрешение, което е много сложен и скъпоструващ процес“, разказват от фирмата. „Те трябва да извършат серия от многобройни тестове, за да демонстрират, че отпечатаният детайл се държи на пътя точно както елемент, изработен по традиционните методи. Малко компании могат да направят това, тъй като се изискват задълбочени познания за процесите и изискванията за качество“, поясниха те.

 

В случая със спирачния апарат на CES, развойният екип на дружеството извършва компютърна томография и изпитания на опън, както и динамични натоварвания, които включват прилагане на високо налягане върху спирачките. Резултатите показват, че 3D отпечатаният спирачен апарат е всъщност по-устойчив, отколкото спирачен апарат, произведен по конвенционален начин. „И нещо повече, оказва се, че 3D принтираният детайл може да бъде произведен много по-бързо – времето за производство чрез традиционен метод на леене отнема от около 12 до 14 седмици, докато чрез 3D принтиране този процес отнема само седмица. Традиционните производствени методи може и да са финансово по-изгодни за по-големи поръчки, но за дребносерийно производство 3D принтирането е по-добрият избор“, обобщават в заключение от CES.

 

 

Повече информация за Трумпф България ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg! Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!

 

Източник на снимковия материал: Трумпф България, Trumpf

Още от Машини, мех. системи