Да помогнем на българските болници с дооборудване, поддръжка и сервиз в борбата с COVID-19! Включете се в инициативата ТУК!

Интервю

Инж. Илчев от Костал: „Най-голямото удовлетворение идва, когато осъзнаеш, че си станал по-добър в своята работа“

16.03.2020 г.

 

Инж. Спас Илчев попада съвсем случайно в екипа на Костал България Аутомотив в гр. Пазарджик като инженер-конструктор. Работата в компанията го среща с екип, в който взаимната подкрепа е условие за отличното изпълнение на работните задължения, а предизвикателствата са естествена част от създаването на иновативни технически решения за автомобилната индустрия и път към индивидуалното професионално израстване. За най-ярките щрихи от професионалните ангажименти на инженер-конструкторите в Костал България Аутомотив, както и за обучението на инженерните специалисти говорим днес с инж. Илчев – гост в рубриката на Инженер.bg „Един работен ден на...“.

 

Здравейте! Бихте ли се представили пред читателите на Инженер.bg.

 

Казвам се Спас Илчев и съм инженер-конструктор „Инструментална екипировка“ в завода на Костал България Аутомотив в гр. Пазарджик. Завършил съм специалност „Машиностроителна техника и технологии“ в Технически университет – София, филиал Пловдив.

 

Как започнахте работа в Костал България Аутомотив?

 

Докато работех в друга компания в тази сфера в гр. Пловдив, с мен се свърза представител на агенция за подбор на персонал. Въпреки че по това време не възнамерявах да сменям работното си място, само след седмица вече бях на интервю в Костал. То премина много добре и така станах част от екипа на компанията.

 

Какви бяха предварителните Ви очаквания за работата в компанията?

 

За мен бе интригуващо да се запозная с дизайна и конструкцията на инструментите, с които дружествата от международната група Kostal работят. Сега считам за много ценна възможността за обмяна на опит с колегите ни от Германия.

 

Как започва работният Ви ден?

 

Динамиката в нашата работа е голяма. В някои случаи работният ден в нашия отдел стартира с обсъждане как да се справим с възникналите предизвикателства, защото е необходимо да реагираме възможно най-бързо. В същото време, има и дни, които започват много спокойно и всичко преминава по точно определен план.

 

С колегата, с когото работим в екип, е важно да разделяме добре задачите помежду си и затова почти всяка сутрин правим обзор на задълженията за деня. Нашата сила е в добрата екипна работа и във взаимната подкрепа. Но независимо какви са обстоятелствата, нашата нагласа за предстоящия ден е положителна.

 

Кое считате за най-важно в работата си като инженер-конструктор?

 

Инженер-конструкторът трябва да мисли за всички детайли по изделието – от гайката до големите елементи. Занимаваме се с конструкцията на нови, а също и с ремонта на стари инструменти, при които възникват текущи проблеми.

 

Преди да започнем работа по даден проект, обсъждаме коя е най-надеждната конструкция, както и материалите, които да осигурят лесния монтаж и демонтаж на изделието. В работата си съблюдаваме международните стандарти на Kostal. А за да не пропуснем нещо важно, което би могло да предизвика някакъв проблем на последващ етап, взаимно проверяваме работата си.

 

Ние, конструкторите, носим пряка отговорност за надеждността на всяка конструкция. Ако допуснем грешка, то тя се предава в работата на специалистите в следващите процеси. Важно е да имаме това предвид още от самото начало на производството.


 

Каква добавена стойност за Вас като специалист има работата Ви в Костал?

 

Докато разрешим даден проблем или реализираме идеята за правилната конструкция, с колегите преминаваме през много етапи, които повишават моята експертиза. Най-щастлив за мен е моментът, в който видя готовия продукт и се уверя, че той работи безпроблемно. Считам, че всеки добър инженер-конструктор трябва да се учи от предходните си грешки. Удовлетворението е голямо, когато осъзнаеш, че си станал по-добър в своята работа.

 

Какво според Вас е необходимо, за да може един инженер да бъде конкурентоспособен днес?

 

Инженерът трябва всеки ден да следи новите тенденции в света на технологиите и да се усъвършенства. Ние често посещаваме семинари и конференции и виждаме, че иновации като 3D принтирането например активно навлизат в нашата сфера.

 

Какво е мнението Ви за това инженери от практиката да се включват в обучението на студентите и учениците?

 

Според мен този подход има висока ефективност. Провеждането на занятия от специалисти от практиката, убеден съм, оказва благоприятни резултати върху придобитите знания и умения на обучаващите се в средните и висшите технически училища.

 

Обучения трябва да се провеждат и на място в предприятията. В завода на Kostal в Германия имат установени традиции в това отношение. При посещението си в немската база, наши колеги преминават теоретично и практическо обучение. Имаме подобен пример и от нашата практика. Заедно с другия инженер-конструктор в завода, влязохме в ролята на обучители на екипа по поддръжката и се радваме за възможността да допринесем за обогатяването на техните знания.

 

А Вие от кого се учите?

 

Следвам пример от по-опитните специалисти, с които съм имал възможността да работя в рамките на професионалния ми опит дотук. Възхищавам се на широкия кръг от познания, които има моят пряк ръководител.

 

Как завършва Вашият работен ден?

 

В края на деня винаги се стремя да финализирам задачите си. Защото успешното изпълнение на всяко задание ми носи лично удовлетворение.

 

Повече информация за Костал България Аутомотив ЕООД, марките, продуктите и услугите, които предлага у нас, реализации и актуални промоционални кампании, бихте могли да намерите в микросайта на фирмата в Борса.bg!

 

Разберете още кои са активните постоянни и стажантски позиции на компанията, както и подробности за технологичните възможности и бъдещите ѝ планове за развитие от ТУК!



Източник на снимковия материал: Инженер.bg

Още от Машини, мех. системи