Статии

Международният панаир в Пловдив създава нови хоризонти за бизнеса

29.08.2018 г.

 

Международният панаир в Пловдив е едно от водещите изложения на Балканите, което създава широки възможности за развитието на бизнеса, в съответствие с водещите световни тенденции в науката и техниката. Президентът на Международната асоциация на изложбената индустрия UFI, Ари Бриенен дава следната оценка на проявата: „Международен панаир Пловдив инвестира в модерни услуги и в инфраструктура, за да запази своята силна позиция в Югоизточна Европа“.



„Началото на панаира е поставено преди повече от век от Първото българско земеделско-промишлено изложение през 1892 г., което продължава 75 дни и събира  изложители от 25 държави в Европа, Америка и Азия”, разказаха за Инженер.bg организаторите на панаира – Международен панаир Пловдив. Инициатор на панаира е финансовият и външен министър Григор Начович. Архитект на пловдивското изложение е чешкият архитект Хенрих Майер, а оформлението е поверено на швейцарския градинар Люсиен Шевалас, известен с прозвището „министърът на цветята”.

 

От края на 30-те години на ХХ век развитието на панаира се насочва за първи път към специализация на изложенията, в посока водещите световни тенденции в науката и техниката – линия, която Пловдивското изложение следва и доразвива и сега. Известни художници като Златьо Бояджиев, Цанко Лавренов и Дечко Узунов оформят панаирните плакати и реклами.


Международен панаир Пловдив дължи много за популярността си на д-р Обрейко Обрейков, който утвърждава Пловдив като панаирен център на България. Успоредно с това, изложението получава и международно признание, когато през 1936 г. е прието за член на Международната асоциация на изложбената индустрия UFI. През 1947 г. Международният панаир в Пловдив има вече своите първи пет масивни палати на левия бряг на р. Марица. След присъединяването на България към Европейския съюз през 2007 г. панаирът все повече придобива облик на средище за бизнес дейност в европейски мащаб.

 

Изгражданият с десетилетия авторитет на Международния панаир, му спечелва партньорство с 25 панаирни и изложбени организации от Европа, Азия, Африка и Южна Америка. Той си сътрудничи с повече от 60 браншови асоциации и съюзи, национални и регионални бизнес сдружения, фондации и ведомства от България.


Панаирът успешно прилага технологиите в ерата на комуникациите, за да разшири сътрудничеството си, като едновременно с това нараства броят на изложителите и посетителите от чужбина. „На Балканския полуостров има само няколко добре развити изложбени центъра, а Международен панаир Пловдив е най-важният от тях“, казва Франц Райзбек, генерален секретар на Централноевропейския панаирен алианс CEFA, основан от изложбените центрове в Братислава, Бърно, Будапеща, Грац, Клагенфурт, Любляна, Мюнхен, Прага, Виена и Загреб.


 

Източник на снимковия материал: Международен Панаир Пловдив, Инженер.bg

Още от Панаир 2018