Внедрявания

Акварор: В тренировъчния център за пилоти на МЕА в Бейрут са вложени иновативни петслойни тръби на Poloplast

08.02.2019 г.


Заобиколени сме от сгради – някои тривиални, други – важни, трети – с уникална архитектура. Днес обаче от българската фирма Акварор – Бояджиев и синове ни разказаха за едно уникално здание със специално предназначение в Бейрут, столицата на Ливан. „През 2017 г. авиационната компания на Ливан Middle East Airlines (МЕА) даде рестарт на своя обучителен център, като за целта изгради напълно нови съоръжения. За ВиК системите в тях бяха вложени решенията Polo-Polymutan на нашия партньор Poloplast”, допълниха за Инженер.bg от утвърдената българска компания.



Историята на МЕА стартира през 1945 г., когато компанията изпълнява и първите си полети от Бейрут до Сирия, Кипър, Египет, Саудитска Арабия и Кувейт. Тренировъчният център на МЕА, от своя страна, е основан през 1960 г., като той е и първият професионален институт за авиационно обучение в Близкия Изток.


През 2017 г. изцяло са обновени мисията, функцииите и съоръженията в центъра, така че той да предложи най-модерните технологии и тенденции в областта на авиацията. „Общата разгърната застроена площ на проекта е 43 500 m2, които са разположени върху парцел с площ 13 755 m2. Центърът за обучение и конференции на МЕА заема важна роля в позиционирането на Бейрут като регионален пионер в областта на образованието – мястото е институция, достъпна за всички международни авиокомпании, частни и публични дружества както от Ливан, така и в чужбина“, разказаха от Акварор – Бояджиев и синове.



При изграждане на водоснaбдителната инсталация е използвана висококачествената система Polo-Polymutan ML5, която със своите 5 различни слоя комбинира предимствата на PP-R CT – полипропилен от нова генерация, и PP-R, подсилен с фибростъкло, в един продукт.



Ето и какви са отделните слоеве и техните функции:


1. Най-външният слой е изработен от висококачествен полипропиленов гранулат (PP-R 80), който носи цветовото обозначение на тръбата и служи за предпазване на следващите слоеве от външни въздействия;

2. Вторият слой е от HPCE – композитен материал от PP-R и фибро стъкло, разработен в инженeринговата лаборатория на Poloplast. Благодарение на взаимодействието между двата компонента, този слой осигурява изключителни свойства по отношение на линейно разширение, ниски температури и силни удари;

3. Междинният слой, изработен от PP-R CT, подобрява поведението на тръбата в условия на дълготрайно натоварване, особено при по-високи температури;

4. В конструкцията на Polo-Polymutan ML5 е заложен още един слой HPCE;

5. Повтаря се и слоят от PP-R CT, като тук, в ролята му на най-вътрешен, той обуславя изключителна гладкост на вътрешната стена и по този начин предотвратява отлаганията и натрупването на биофилм.


„Комбинирани по този начин, отделните материали предоставят цялостен продукт с редица предимства. Петте слоя осигуряват на тръбите от системата по-ниско тегло, гладки вътрешни стени и експлоатационен живот от поне 50 години“, разясниха от българското дружество.



„Надеждност е необходимото качество за водоснабдителната инсталация на тренирвъчния център на МЕА. И изборът на иновативната петслойна система е логичен, имайки предвид, че там ежегодно ще се обучават близо 120 000 пилоти“, коментираха в заключение от Акварор.


Източник на снимковия материал: Акварор – Бояджиев и синове, Poloplast, МЕА – flickr.com

Още от ВиК